Klachtenprocedure
Efficiënte en Transparante Klachtenprocedure
Culti Care Zorg staat klaar om zorg te verlenen aan de meest kwetsbaren binnen de samenleving met verschillende behoeften. In de meeste gevallen zijn onze klanten tevreden met de ontvangen zorg. Mocht het echter voorkomen dat u niet tevreden bent of een idee heeft ter verbetering, dan horen wij graag uw opmerkingen en klachten.
Onze medewerkers bij Culti Care Zorg zijn goed opgeleid, ontvangen regelmatige bijscholing en worden begeleid door hun leidinggevenden. Ze werken volgens strikte regels en protocollen. Desondanks kan er wel eens iets misgaan in de zorgverlening. Is dit het geval voor u? Aarzel niet om hierover te praten met de betreffende verzorger of leidinggevende. Elk signaal, elke klacht is waardevol voor ons. Het biedt ons de kans om veranderingen aan te brengen en te verbeteren. Als we niets horen, kunnen we ook niets doen! Wees gerust, het uiten van uw klachten zal geen invloed hebben op de zorg die u ontvangt of de aardigheid van onze medewerkers. Bij Culti Care Zorg beschouwen we klachten niet als gemopper of het zoeken van ruzie. We waarderen juist uw moed om te zeggen wat u denkt.
Culti Care Zorg opereert in overeenstemming met de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz).
Als cliënt heeft u de mogelijkheid om rechtstreeks contact op te nemen met het Klachtenportaal Zorg voor klachten- en geschillenprocedures via de volgende website: www.klachtenportaalzorg.nl ➞
Het Klachtenportaal Zorg werkt volledig onafhankelijk en zal binnen 6 weken met zorgvuldige afweging van beide partijen een bindende uitspraak doen over de klacht. Er zijn geen kosten verbonden aan deze procedure voor ouders of cliënten.
Daarnaast kunt u als cliënt altijd contact opnemen met een van de medewerkers van Culti Care Zorg om zaken met betrekking tot directe zorg of trajecten af te stemmen. We zijn tijdens onze werktijden altijd bereikbaar, of het nu persoonlijk, telefonisch of via e-mail is. We lossen ontevredenheid graag zo snel mogelijk samen met u op.